9 januari 2012

En tillfredsställande samling

Nyinramad tavla lutad mot skåpet i vardagsrummet
Samlingen av inramade tavlor i vardagsrummet växte under dagen igår. Det är så otroligt tillfredsställande att se alla tavlorna samlade på det sättet. Inramningen gör en sådan skillnad på en målning. Har jag varit det minsta tveksam kring någon bild, om den passar in eller inte, kan en vit listram förändra hela intrycket. Nu ser alla ut att höra ihop. Det blir en så fin helhet, jämfört med om jag haft olika ramar.

Själva arbetet med att sätta dit listerna är ganska tidsödande, men inte särskilt svårt och inte dyrt heller för den delen. Det finns ingen anledning att lämna in dem för inramning när jag så enkelt kan göra det själv. Dessutom hade det inte varit något alternativ nu när jag är så här sen...

Idag ska jag spackla över spikhål och måla på lite mer vitt på ramarna, fixa upphängning och skriva titlar. Sedan har jag en idé för några mindre målningar också förstås som jag inte hann med igår. Vi får se hur mycket jag hinner idag.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...