8 januari 2012

Blommor, ränder och prickar

Utan titel än så länge, 2012, akryl och collage på duk, 35x35 cm, SÅLD
Tre dagar kvar innan hängning och jag känner mig ganska nöjd faktiskt. Hela gårdagen ägnade jag åt måleriet och hann med två nya målningar, bland annat den här ovanför. Jag kunde inte motstå att göra lite mönster. Det syns lite dåligt på fotot men klänningen är gjord av text som lyser igenom bakom blommorna.

Planen för idag är inte att måla mer, utan att allt ska ramas in. Lustigt nog har jag helt plötsligt massor av idéer på målningar jag vill göra. Kanske hinner jag prova någon av idéerna i kväll om jag skyndar mig med ramarna. Det är bäst att sätta igång.


6 kommentarer:

Kicki Dansk sa...

Hej! Finns motivet på vernissage kortet som målning?

Elin sa...

Hej Kicki! Vad kul att se dig här. Bilden på vernissagekortet är en målning som är 35x35 cm.

Linda sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Linda sa...

Det känns ju så fånigt att säga "Aaaah, jättefin" på varje tavla du visar upp, men det är så jag tänker! Jag gillar verkligen dina motiv och dina färger, och tanken med återvinning! Och målningarna känns så... lena! Och levande! Jag blir jätteinspirerad här inne! Lycka till med utställningen!

Elisabeth Lyngbo Sundell sa...

Ja, varför ska det alltid vara så att de bästa idéerna kommer på slutet innan vernissaget?

Ser ju jättefint ut!

//bettan

Elin sa...

Linda: Jag tycker inte alls att det är fånigt om du säger att allt är jättefint :) Jag blir bara glad.

Elisabeth: Visst är det galet? Tur att jag har fler utställningar att förbereda.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...