10 januari 2012

Sista och första

Hela golvet täckt av ramar som ska spacklas
Sista dagen innan hängning, men också första dagen det verkligen märks att jag är tjänstledig från skolan. Egentligen var första dagen i går, men barnen hade studiedag så Mira var hemma (de övriga hade jag lånat ut), vilket gjorde att det mer kändes som en extradag på jullovet. Idag är det däremot helt tyst i huset. Vi har kommit överens om att Peter skjutsar alla tre på morgonen och så kan jag vara hemma när Greta och Mira kommer med bussen, och sedan hämta Sonia på förskolan. Det känns som en skön lösning. Jag slipper göra mig i ordning och ge mig ut på morgonen, och Peter behöver inte stressa hem utan kan träna efter jobbet om han vill.

Igår hann jag färdigt med alla ramarna. Jag hann faktiskt också måla lite annat, men det blev inget bra så jag ger upp den idéen. Idag ska jag fixa upphängningsanordning på tavlorna, skriva dit (och i vissa fall komma på) titlar samt det allra viktigaste: Fotografera alla bilder! Jag vill inte upprepa misstaget att sälja tavlor som jag inte har ordentliga foton på. Eftersom jag inte har någon riktig fotostudio, håller jag tummarna för klart väder idag så jag kan ta bilderna utomhus.

Blir det tid över, vilket det troligtvis blir, tänkte jag försöka hinna med några återvinningstavlor. Det gäller att ligga i in i det sista.

11 kommentarer:

färg o form sa...

Oj! vad du ligger i. Lycka till med utställningen. Kram!

Elin sa...

Tack, tack!

Linda sa...

Jag tycker det låter så roligt att ge tavlor namn. Det är något jag kan tänka mig in i, att måla dem verkar väldigt far away för mig...

Elin sa...

Linda: Det är för det mesta kul att namnge tavlor, jag gillar namn och tycker att det är viktigt - därför är det lite jobbigt när det blir stressigt och jag måste bestämma mig innan jag egentligen har hittat rätt.

Kan du inte namnge dina sydda prylar? Det tycker jag är minst lika kul. Det skulle vara extra roligt att köpa en necessär som heter något :)

Linda sa...

Jag tänkte tanken i samma stund som jag skrev förra kommentaren. Men det känns som om de mest skulle kunna heta Malva och Sonny, inte så där: Morgon över ängen eller Kalaset är slut. Fast kanske... :)

Elin sa...

Fast det skulle ju vara extra roligt! Jag vill mycket hellre ha en tygpåse som heter Kalaset är slut (som man kan bära hem kalasskorna i?) än en som heter Sonny. Åh, nu vill jag också sy och hitta på namn...

Maria sa...

Jag tycker verkligen om dina tavlor och skulle gärna ha en sådan på min vägg. Men har nog inte råd just nu. Har du någon sida där alla finns med mått och priser?

Maria sa...

Glömde skriva; LYCKA TILL!

Elin sa...

Tack Maria! Jag har tyvärr ingen sida med tavlor till salu, eftersom de tar slut så fort. Jag säljer mest via utställningar, men funderar på att göra tryck och sälja dem och ev. original via nätet snart. Ska bara klara av den kommande utställningen först.

Maria sa...

Säg till när det finns.

Elin sa...

Självklart ska jag göra det!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...