24 januari 2012

Det ena ger det andra

Igår beställde jag en lite mer avancerad skrivare än den vi har nu (som är i princip halvdöd). Tanken är att jag ska kunna skriva ut konsttryck med hög kvalitet här hemma istället för att lämna iväg för tryckning. Jag har grubblat mig blå över beslutet, men nu när det är fattat känns allt helt rätt. Det är bara ett problem. Var ska jag göra av den?
Ett lite stökigt hörn i mitt målarrum...
Mitt målarrum är proppfullt av material och jag vill varken ta upp nödvändig skrivbordsyta med en stor skrivare, eller utsätta skrivaren för alla färgstänk och slipdammpartiklar som yr i luften där inne. Det enda möjliga hörnet är ovanpå en rad skåp där jag för närvarande förvarar stora lådor med tyg, min symaskin, gamla ramar och lite annat tjafs. Om jag röjer där och försöker hitta något annat ställe för tygerna, kanske den skulle kunna stå där om jag syr något slags fodral så att den åtminstone är lite skyddad när den inte används.
...och ett annat hörn i mitt vardagsrum
En annan tanke är att flytta undan ett skåp i vardagsrummet och göra en arbetsplats där, men då måste jag hitta en annan plats för skåpet, som jag älskar (och som är fullt av gardiner och dukar), och dessutom måste jag köpa ett nytt skrivbord. Jag är så nöjd med möbleringen i vårt vardagsrum nu, det är så lugnt och skönt, och behöver verkligen inte en stökig arbetsplats, så ska den vara där måste jag verkligen lägga ner lite energi på att göra det snyggt.

Ett tredje alternativ, som jag försökte sälja in till familjen i går, är att göra om hela tv-rummet till ett kontor och pysselrum (det senare lade jag till för att barnen skulle tycka att det var en bra idé), men det är egentligen inget bra förslag för det skulle innebära att vi måste slänga ut hörnsoffan, och jag gillar verkligen att hela familjen kan krypa upp där på fredagskvällarna. Dessutom tyckte Peter att det var en riktigt dålig idé, och han kanske ska få vara med och bestämma han också...

Just nu lutar jag åt vardagsrumshörnförslaget... Kanske jag ska surfa in på Blocket eller Ikea och se om det finns något passande skrivbord? Det är ju tur ändå att man inte har allvarligare problem!


6 kommentarer:

HELENA TROVAJ (fd Öhman) sa...

Inga maskiner i vardagsrummet och absolut inte på den fina byrån!
Finns det verkligen ingen annanstans?

För övrigt tittar jag mest på de två fina tavlorna som sitter ovanför byrån, gillar! Är det du som gjort el ngn annan?

Ha en fin dag och lycka till med skrivar beställningen:)

Elin sa...

Tavlorna är tryck gjorda av Hans Hedenström, en lokal konstnärskändis som tyvärr dog för något år sedan.

Vi har ett stort hus, men tyvärr inte tillräckligt med rum :) Vi har två vardagsrum, ett för teven och ett för böcker och samvaro och det är egentligen de enda rummen som skulle fungera... Jag ska nog surfa runt efter lite snygga lösningar. Skrivaren är trådlös och inte enorm så den skulle nog kunna gå att "gömma" lite snyggt.

Elisabeth Lyngbo Sundell sa...

Vad är det för skrivare du köpt, låter ju som en toppen idé att kunna skriva ut hemma?

Kram!!!

Elin sa...

Det är en Epson Stylus Photo R3000. Den har pigmentbläck och kan skriva ut på konstpapper i storlek A3+. Den får toppresultat i alla test jag har sett och kostar hälften så mycket som en större variant som kan skriva ut A2.

Nordljus sa...

The more one gets seriously into something, the more (electronic) stuff one seems to need. But I think it's definitely worth getting such a printer, and making your own prints.

Elin sa...

Yes, I hope it will be easier, maybe not less expensive but that´s ok.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...