31 januari 2012

Beroendeframkallande sysselsättning

Ojämnt och taffligt men helt underbart roligt
Halsduken växer sakta men säkert. Jag gav upp alla försök att göra något annat än helt vanlig rätstickning efter att ha dragit upp och gjort om fyra gånger, och det visade sig att det enklaste var alldeles precis vad jag ville ha. Stickningen är visserligen gles och ojämn, men färgerna är underbara, garnet är mjukt och jag älskar den! Jag är helt besatt och ägnar varje liten ledig minut åt att lägga på några rader. Det är så bra med ett garn som ändrar färg själv, för jag tänker hela tiden "Jag ska bara sticka tills det blir en ny färg... " Dessutom har jag märkt att jag tänker så bra när jag stickar. Det blir lite meditativt, ungefär som att ta en långpromenad. Det går inte att göra så mycket annat än att tänka.

Idag ska jag däremot hålla mig borta från stickningen (jag får nog gömma undan den i en låda) så jag får lite annat gjort. Två punkter blev kvar på gårdagens lista: Installera skrivare och skissa på idé. Dags att sätta igång!

2 kommentarer:

Åsa sa...

Åh vilket fint garn, jätte fina färger! Det är underbart att sticka! Man blir verkligen beroende. Blev så ledsen när jag såg att gamla garnaffären i Sandviken har lagt ner. Nu finns det ingenting sånt kvar. Riktigt synd faktiskt.
Sticka lugnt ;-)

Elin sa...

Visst är det underbart! Jag kan verkligen inte sticka, men någonstans måste man ju börja.

Garnaffären i Sandviken var jag bara inne i en gång, tror jag. Damen som arbetade där då hade nog inte en bra dag den gången så jag blev inte direkt uppmuntrad att gå in igen, men det är synd när affärer försvinner. Var köper man egentligen garn nu?(förutom som jag på Coop)Jag kan inte komma ihåg att jag sett någon garnaffär i Gävle heller...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...