1 december 2011

Tillbaka till damerna

Work in progress
Första dagen i december och jag är tillbaka till att måla damer istället för hundar. Just nu har jag en stor målning på staffliet som jag påbörjade för någon vecka sedan. Den är i ett skede där jag börjar bli lite rädd för att förstöra den. Jag har målat ansiktet och lagt till en hel del collagebitar och lite färg och det känns som om jag är på rätt väg, men jag vet inte riktigt hur jag ska gå vidare utan att förstöra det jag har gjort hittills. 

Istället sitter jag här vid datorn istället med en kopp kaffe, och sneglar på tavlan som står bredvid. Egentligen borde jag bara sätta igång. Det är farligt att bli för feg. Blir det fel så är det ju bara att måla över igen. 

Jag ska bara tänka lite till... och dricka upp kaffet. 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...