24 november 2011

Ett motiv - trettio bilder 24

Repeat pattern with colurful dogs

Det är snart slut på november månads utmaning och jag kommer att sakna de små hundarna. Jag är förvånad över hur många olika varianter jag har gjort och det dyker hela tiden upp nya idéer. Som ni märker  är jag fortfarande inne på mönster, och idag blev det en färgglad variant.

Inspirationen kom från en stor målning jag håller på med där jag behövde några mönstrade papper som skulle användas i ett collage. Jag hade inga papper och var tvungen att tillverka egna. Det var så roligt att jag ville fortsätta och så blev mina hundar mönstrade.

Eftersom jag var nyfiken på hur de skulle se ut i ett större mönster var jag tvungen att prova det också. Det blev bra tycker jag, det skulle passa som tyg i ett barnrum.

Fler kreativa människor hittar du här.


5 kommentarer:

A Splash of Ida sa...

These are so adorable!!!

xoxo
ida

Wenche sa...

Verkligen imponerad över din kreativitet!
kram

Elin sa...

Ida: Thank you!

Wenche: Tack!

Christine sa...

fantastic.. so whimsical.. love !!

Elin sa...

Christine: Thank you!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...