25 november 2011

Ett motiv - trettio bilder 25

No time or energy for painting or drawing today so I played with Photoshop instead.
Det är fredag kväll och jag är så trött efter en lång arbetsvecka att jag inte orkar hålla i en pensel eller penna. Däremot orkar jag leka med Photoshop och ändra en tidigare hund så att den får ett nytt utseende. Man kan därför säga att dagens utmaning handlar om återbruk. Det är väl också kreativt?

Hunden här ovanför är den första jag gjorde i november, en blyertsteckning utan att lyfta pennan. Den blev riktigt fin i turkos tycker jag.

Idag har jag träffat den lärare som ska jobba istället för mig nästa termin. Det kändes jättebra och helt plötsligt blev det verkligt för mig att jag ska fokusera på måleriet på heltid om bara en månad. En månad! Galet.

Fler kreativa bidrag till Art Every Day Month hittar du här.

4 kommentarer:

pauline sa...

you "PLAY" with photoshop very well. :-)
i LOVE LOVE this. Great work. Love the one tone of green & the contrasts between light & dark.
(found you via AEDM)
xoxo

Tracey FK sa...

how great to have a month away from work to just paint... I loved teaching but it took a toll at times and I can't wait to see what you produce when you have time and energy!!!

HELENA TROVAJ (fd Öhman) sa...

Wow, vad kul! Var det det du skrev om för ett tag sedan, att du hade en "plan" men inte ville säga så mycket mer om det just då?

Elin sa...

Pauline: Thank you! Your words make me happy!

Tracey: I love teaching too, but I love painting more!

Helena: Ja, det var det jag skrev om tidigare. Jag ville inte skriva något innan jag berättat för eleverna (och fått det godkänt av min chef!)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...