25 augusti 2011

Målardag kryddad med ett citat

Mina målningar i photoshopcollage
“Dont think about making art, just get it done. Let everyone else decide if it’s good or bad,whether they love it or hate it. While they are deciding, make more art.”
Andy Warhol



Jag har lovat mig själv att inte fastna vid datorn hela dagen och ska snart plocka fram färg och penslar, men först ett citat som jag har läst på flera ställen på nätet. Jag har inte varit källkritisk (som jag lär mina elever att vara) och kontrollerat om det personen i fråga verkligen har sagt detta, men det spelar ingen roll för det är bra.

4 kommentarer:

Elin sa...

Så sant! är så lätt att fastna i fel tankar istället för att bara göra... Jag hejar på dig :)

HELENA TROVAJ (fd Öhman) sa...

Väldigt bra citat, det måste jag nästan sno till min egen blogg också;)

Fint collage med dina målningar!

Kelly Lahl sa...

Beautiful work! Great quote by Warhol, too.

Elin sa...

Tack Elin och Helena! (Sno på du bara Helena - det gjorde jag ju också!)

Kelly: Thank you! Nice to see you here!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...