27 augusti 2011

Ett överraskande samtal

Sensommarfint på verandan
Solen skiner och dagen har mestadels spenderats utomhus. Först fotboll i Sandviken med äldsta dottern och sedan loppis och karateuppvisning i Årsunda. En dag med familjen alltså, men måleriet finns i tankarna. 

Jag fick ett överraskande samtal i går kväll när jag stod vid spisen och lagade kvällsmat. Det var en kvinna från en liten lokal tidning som undrade om jag höll på med återvinningskonst, och om hon kunde få komma hit och intervjua mig om det. Det går väl bra tänkte jag och vi bestämde ett datum. När jag väl lagt på luren började jag fundera. Vad vill hon veta? Vad ska jag säga? Och målarrummet som är så stökigt... Tänk om hon förväntar sig stora skrotskulpturer och jag bara gör små kartongtavlor... 

Fast förresten. Vad spelar det för roll? Om hon har förväntningar som jag inte kan leva upp till så är det inte mitt problem. Och dessutom tycker jag om mina återvinningstavlor. 

Så det så. 

Fast jag måste nog i alla fall städa målarrummet.

2 kommentarer:

HELENA TROVAJ (fd Öhman) sa...

Vad kul och vilken boost! Grattis:)

Elin sa...

Vi får väl se... Jag vet ju inte vad hon skriver :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...