4 juli 2011

Tillbaka med ny energi


Hemma igen efter två veckors semester i Italien. Vi har hyrt ett helt fantastiskt hus i Umbrien tillsammans med mina föräldrar och min bror med familj. Det låg högt upp på ett berg och när vi satt på uteplatsen hade vi en sagolik utsikt över dalgången nedanför och bergen på andra sidan. Trädgården var minst lika fantastisk med mängder av fruktträd och blommande buskar som vi aldrig sett förut. Vi identifierade i alla fall vindruvor, körsbär, plommon av olika sorter, äpple, sharonfrukt, mandel, passionsfrukt, rosmarin, oregano, mynta, oliver, fikon, magnolia, hortensia och hibiskus. För att nämna några.

Jag vill också ha en sådan trädgård, och en sådan utsikt (och kunna prata italienska flytande), men samtidigt är jag aldrig så nöjd med mitt eget hus som när jag varit borta en tid och det känns riktigt skönt att vara hemma. Resan gav så mycket energi och jag känner mig sprickfärdig av kreativitet. Det är SÅ mycket jag vill göra. Idag har jag påbörjat ett syprojekt som jag borde ha gjort för länge sedan, varvat med uppackande av resväskor och sorterande av smutstvätt. Resultatet visar jag när det blir färdigt. Förhoppningsvis i morgon.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...