5 juli 2011

Den som spar han har



Nygamla kuddar i vårt sovrum
Sommarens första lilla syprojekt är färdigt. Kuddarna i vårt sovrum skulle för länge sedan ha behövt nya kläder, och igår plockade jag fram ett tyg från Sandbergs som jag köpte för femton (!!!) år sedan. Från början var det tänkt till en gammal fåtölj som jag ville klä om. Jag älskade tyget då och det gör jag fortfarande, men det var egentligen för dyrt för min magra studentkassa, så jag blev feg och ville spara tyget till något riktigt fint... och så blev det liggande. 

Som den fega och fattiga student jag var, fick jag istället några stuvbitar av samma tyg från min mamma som hade klätt in kökssoffan med det. De bitarna, tillsammans med en hel del oblekt linnetyg blev kuddfodral till samma kuddar som jag har nu. Jag har varit så nöjd med dem i alla år, men tre barn och ett antal kuddkrig senare hade det sköra linnetyget spruckit i hörnen och det var dags för något nytt - eller nygammalt. Samma tyg fast nu över hela kuddarna. Mer slitstarkt och fortfarande fint. Nu borde de hålla i minst femton år till. 

2 kommentarer:

Gerda-Thyra sa...

Fina kuddar!
Du vill få tiden att räcka till för att lära dig att sticka... och JAG vill gärna få tid till att MÅLA också...men det vill sig liksom inte riktigt!

Elin sa...

Visst är det svårt att få tiden att räcka till för allt roligt man vill göra! Tur är väl det - det skulle vara tråkigt om det var tvärtom.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...