20 januari 2011

Svårfångad titel

Utan titel än så länge
Jag tar en paus i måleriet och skriver lite. Jag vet att ett av mina mål för året var att inte sitta vid datorn under målardagarna, men jag klarar inte av att måla hela tiden. Det behövs en liten paus då och då. 

Bilden här ovanför målade jag för några månader sedan, men den har ännu inte fått någon titel. Egentligen ville jag ha den med i katalogen för Gästrik Konst men var tvungen att välja en annan just på grund av titeln. Jag stirrar på den ibland och funderar, men har inte kommit på något ännu. Segt. Men det kommer väl... hoppas jag.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken vacker tavla, vad brukar du ha för namn på tavlorna?

Självklart kan man ha målarlösa målardagar, tid för reflektion är också utvecklande.

Linda

HELENA TROVAJ (fd Öhman) sa...

Kan den inte heta så då - svårfångad?
Gillar den, du får alltid till ett så fint uttryck hos dina figurer!
Hoppas det går bra på din målardag:)

Marianne Sandqvist sa...

Håller med föregående inlägg. Dina målningar har ett så fint uttryck! Härliga färger!

Sara sa...

Tummen upp! Jag gillar dina stjärnhimlar. Jag tycker det ser ut som att hon ber... Svårt det där med namn. Du kommer nog på nåt!

Elin sa...

Tack för kommentarer, jag grubblar fortfarande på titeln, men har fått lite idéer. Jag kommer nog på en snart.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...