14 januari 2011

En ljus idé

Hemmasnickrad hallampa
Igår skrev jag om hur svårt det kan vara att komma igång med måleriet trots att det egentligen är det enda man egentligen vill hålla på med. Vid andra tillfällen finns det ingen hejd på min kreativitet, som till exempel i förra veckan när jag saknade en lampa här hemma. Jag har letat på lampaffärer, möbelhus och nätbutiker och hittat många snygga men alldeles för dyra för min plånbok, så jag tänkte att jag skulle kunna fixa en själv. Och det gick alldeles utmärkt med hjälp av två gamla trasiga lampor, lite ståltråd, lim, en gammal gardin och lite bollfrans. Min äldsta dotter var inte särskilt imponerad, men jag tycker att den är riktigt snygg. Och det blev ljust! Dessutom är jag av den bestämda uppfattningen att bollfrans aldrig kan bli fel.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Elin!

Nu har jag också besökt din sida :D

Vart gick du på konstskola och hur länge har du målat sedan du satte igång igen?
Du ärduktig. Fint det blir när man målar med mycket med vitt och sedan lämnar någon färg oblandad. Den med en röd stol i bakgrunden ser fin ut. Är bilderna på människor utan huvud eller har du bara "klippt" Ut detaljer? Kul idé.


Ja konstskolan var konstig och jag hade så liten erfarenhet. I skolan fick Jag ju inte hjälp med att ta kontakt med Gallerier eller den biten.Jag begrep inte heller det där med att mna antagligen skulle ha ett jobb och måla samtidigt.
Jaja, nu är man där man är och man får se vart man hamnar, men det viktiga är att jag inte lägger målandet på hyllan igen.

Ja jag håller med om tidigare inlägg att vissa dagar får man helt enkelt ta fram färgerna och börja måla fast man drar sig, sedan kommer man ju igång trots att mna inte tror det.

Tack så mycket för inlägget på min blogg. Din blogg är mycket fin, hit kommer jag igen.

/ Linda

Anonym sa...

Ja, håller fullständigt med dig om att bollfransar aldrig kan vara fel!! Fin blev den!
/Helena

Gerda-Thyra sa...

En sådan lampskärm gjorde jag för många år sedan till vår altan i stugan!
Jag tyckte att den vita glaskupan i taket på altanen var så himla ful och gav ett sådant starkt ljus så jag sydde en ceris tub i bomullstyg och sydde fast och dekorerade med en massa små pärlor på tuben och hängde sedan upp hela härligheten över den hiskeliga lampan i taket, det blev jättefint och ser nästan lite orientaliskt ut... eller som om vi har kräftskiva varje kväll...fniss...

Elin sa...

Linda: Kul att du tittade hit. Jag gick på Konstlinjen i Gävle i två år. Nu har jag målat i tre år och tänker inte sluta igen. När det gäller människorna utan huvud så är det hela bilden. Jag gillar att halshugga folk :)

Helena: Tackar, tackar.

Gerda-Thyra: Kräftskivestämning varje dag låter toppen!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...