13 januari 2011

Svårstartad

Färgprover på tork
Jag förstår mig inte på mig själv. Igår var jag så lycklig över att jag hade kvällen i målarrummet för att förbereda dagens måleri. I morse när jag vaknade visste jag precis vad jag skulle göra och ändå var det något som gjorde att jag drog mig för att sätta igång. Istället började jag måla färgprover, vilket jag i och för sig tänkt göra ett tag, men inte idag! Efter färgproverna var klara började jag rota runt i kylskåpet efter något att äta. Allt för att inte behöva doppa penseln i färgen. Varför? Jag till och med övervägde att gå och lägga mig och helt strunta i måleriet, men tack och lov trotsade jag tröttheten, satte på min lycko-lista på Spotify och tvingade mig själv att börja - och sedan var jag fast och dansade omkring av lycka mellan penseldragen. Såklart. Tänk om jag kunde förstå det från början? Det skulle spara en hel del tid och grubblerier.

2 kommentarer:

HELENA TROVAJ (fd Öhman) sa...

Vet vad du menar! Hänt mig med o tror det handlar om ens ena rädslor att "misslyckas"...bra att du tog förnuftet till fånga dock:)

Elin sa...

Ja, det är svårt att misslyckas om man aldrig försöker... men svårt att lyckas också!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...