24 september 2010

Dagbokstankar

En sida i min dagbok


Idag känns det lite bättre än igår och jag är inte lika stressad. Det är fredag och jag har lagt skoljobbet på hyllan och fokuserar på familjen och måleriet. I morgon är det födelsedagsfirande av min bror och Mira, på söndag förmiddag ska vi rensa hallonland på dagis och sedan har jag förhandlat mig till lite målartid på eftermiddagen. Det behövs. Just nu känner jag mig superinspirerad, efter att ha läst igenom uppgift fem i min e-kurs (även om jag inte hunnit med varken del tre eller fyra!) som handlar om självporträtt i olika former... min hjärna har redan gått igång. 
Bilden här ovanför är ett utdrag ur min dagbok som jag skrev för några dagar sedan. Det r en del av en tidigare delkurs som bland annat handlade om vikten av att göra sig själv "skottsäker", att inte bry sig om vad andra tycker och tänker, utan följa sin egen väg. Jag skrev en fras som jag har återkommit till flera gånger sedan jag började måla igen för drygt två år sedan: Jag kan göra vad jag vill. Den meningen säger allt, tycker jag. Inga tvivel. Bara gör!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...