23 september 2010

Stopp ett tag!

                          
Greta säger stopp    Fotograf: Mira
I måndags var min energi på topp. Jag tyckte att jag hade kontroll på läget, att jag hade alldeles lagom mycket uppgifter och utmaningar i mitt jobb och på fritiden. Sedan dess har energin runnit av mig och jag känner mig ordentligt trött. Helt plötsligt känns det som om jag har alldeles för mycket saker att hålla reda på. Uppsatser att rätta, nya mål att planera, klassrum att måla, skriftliga omdömen att skriva, födelsedagar att ordna, dagishallonland att rensa, e-kurs att göra, högskolekurs att läsa, mail att svara på... och mitt i allt dimper ett brev från Gästrik Konst ner i brevlådan. Sista ansökningsdag är den 15 oktober. Mycket tidigare än jag räknat med. Hur ska jag nu hinna? Men, men... det är väl bara att andas lugnt, ta en sak i taget, vänta på att energin ska återvända och framför allt: Komma ihåg att det mesta är roligt!

2 kommentarer:

Irenes tavlor sa...

jag fick också brev från Gästrik konst..blir nog inget för mig i år heller tycker inte att jag har något att skicka in till den 15 okt
kommer som en överraskning varje år...hoppas du får ordning på allt du har på gång.. kram

Elin sa...

Irene: Klart du ska söka! Visst står det ingenstans att de bilder man söker med måste vara med på utställningen? I Länskonstens ansökningshandlingar stod det att de tavlor man söker med inte får vara äldre än fem år (om jag inte missminner mig), får inte ha visats i länet tidigare och ska vara till salu. Gästrik konst har inget av det. Undrar om de har tänkt igenom det ordentligt.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...