28 augusti 2010

Lugnt

"En lugn stund II", 2010, akryl och collage på duk, 50x50 cm, SÅLD

Jag har inga utställningar bokade framöver. Det är ett medvetet val. Jag har inte jagat utställningsmöjligheter, det har varit lite för mycket det senaste året och jag behöver ta det lite lugnt. Det är inte roligt att stressmåla till ett särskilt vernissagedatum, jag vill ha tid att leka lite, måla nytt och testa. Samtidigt så är det bra med något att se fram emot, att planera inför. För lite press kan leda till inget måleri alls, att man blir lite lat. Eller förresten lat är väl inte riktigt rätt ord. I mitt övriga liv finns inte utrymme för lathet, där rullar allt på i hög hastighet och det är väl därför det är så lätt att släppa måleriet när jag inte måste måla. Kanske börjar det bli dags att hitta något ställe att visa mina tavlor på framöver?

Tavlan här ovanför målade jag till en utställning i Österfärnebos bibliotek. Det passade bra med en läsande dam då tyckte jag. Jag tror inte jag har visat hela bilden här förut.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...