30 augusti 2010

Drömmar och fisk

"Återvinningskonst 21" , 2010, 15x15 cm, (ej till salu)



Den senaste tiden har jag gått och drömt om att ha en egen ateljé. En riktig ateljé och inte ett målarrum i huset. Jag drömde om ett litet hus där jag kunde arbeta, ha utställningar, butik och eventuellt använda som kurslokal. Jag såg framför mig hur jag glad och lycklig skulle cykla till jobbet på morgnarna, hur jag skulle måla hela dagarna, kanske ta emot ett och annat besök i ateljén samtidigt som jag hade det riktigt mysigt och vackert omkring mig... 


Nej, riktigt så rosenskimrande drömmar hade jag inte, jag var lite mer realistisk, men det gick faktiskt så långt att jag hade bestämt mig för att ringa till mäklaren idag. Igår kväll tog jag dock mig en sista ordentlig funderare och insåg att det inte är läge just nu. Det skulle bara bli ett till stressmoment. Dessutom vill jag ju jobba mer hemifrån, inte mindre. Jag får nog ta och lägga ateljédrömmarna på hyllan ett tag, röja upp i mitt fullt fungerande målarrum och drömma om något annat istället den närmsta tiden. Att sluta drömma och planera är inget alternativ. Då skulle livet bli alltför tråkigt.

Återvinningstavlan här ovanför är en present till en femtioåring. Det satt fast på ett hemmagjort presentkort som var den "riktiga" presenten och bestod av en middag på fiskrestaurang. Så kan man också göra. 


2 kommentarer:

Sara sa...

Det är ju lyxigt att ha ett helt rum som målarrum :). Men det är klart, egen ateljé är ju något alldeles extra.

Elin sa...

Visst är det lyxigt att ha ett stort hus där det går att ha ett eget målarrum. Jag måste påminna mig själv om det bara :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...