5 april 2010

Sista dagen

Första väggen på utställningen

Andra väggen på utställningen

Det känns nästan lite sorgligt att det är sista dagen på utställningen. Det har varit så otroligt roligt och snurrigt och jag har fått galet mycket beröm. Samtidigt är det så klart lite jobbigt att stå hela dagarna utan att ha tid att äta ordentligt, så det är nog bra att det bara är fyra dagar.

Gårdagen virvlade förbi utan att jag hann tänka efter. Jag tog en snabbrunda till Högbo och Sandbacka för att titta på Åsa Wängelins och Eva Bergenwalls tavlor, medan  min svärmor vaktade på Göransson Arena. Det blev bara en blixtvisit, men en lyckad sådan för jag hittade en ny favorit i Sassa Nordström. Hennes tavlor vill jag se mer av.

När jag var i Högbo ringde min svärmor och berättade att hon sålt två av tavlorna och ville att jag skulle komma tillbaka. Köparna var inte från Sandviken och hade inte möjlighet att hämta dem i morgon som alla andra får göra. Väl tillbaka hade de åkt vidare men via telefon bestämdes att de fick ta med sig tavlorna direkt, och jag ringde hem för att få en annan tavla levererad som kunde fylla hålet. Samtidigt kom min bror med familj, min kusin, en kollega och en massa andra som jag känner. På kvällen hade vi familjemiddag hos mina föräldrar och snart är det dags att åka iväg till arenan igen. Jag får smälta alla intryck imorgon, för det har inte funnits plats för det de senaste dagarna.

2 kommentarer:

Hans Westlund sa...

Roligt att det gick så bra för dig, men jag är inte förvånad. Dina tavlor är jättefina!

Elin sa...

Hans: Tack. Själv känner jag mig lite snurrig efter fyra omtumlande dagar.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...