7 april 2010

Ordet för april

"Återvinningskonst 17", 2010, 15x15 cm, blandteknik

Ordet för mars månad var uthållighet. Det var mycket som skulle ordnas inför utställningen och det gällde att hålla i in i det sista. Det lyckades jag bra med tycker jag. Jag har varit så fokuserad på utställningen att jag till och med har glömt att det blivit en ny månad, vilket betyder att jag borde välja ett nytt ord.

Min första tanke var att jag skulle välja ordet paus. Jag har lagt så mycket tid på måleriet på sistone att jag nu vill ägna mig lite åt min familj, men samtidigt inser jag att jag inte kommer att kunna låta bli färgtuberna en hel månad. Däremot vill jag slippa stressen som jag känt den senaste tiden. Jag vill måla i lugn och ro, njuta av möjligheterna och testa några av de idéer som jag skissade ner under Gästrik konst-dagarna. Ordet för april blir därför LUGN. Så ska jag vara. Långa djupa andetag och ner med axlarna...

2 kommentarer:

Wenche sa...

Grattis till utställningen!
Jag ser att du känner vad vi alla känner efter en utställning; nu skal det bli gott att måla och testa sina ideer i lugn och ro utan stress.
Jag är imponerad över dina små bilder.Du har fått fram mycket känsla med små medel.

Elin sa...

Wenche: Ja, nu ska det bli skönt att ta det lugnt ett tag. Det är mycket mer än man tror som ska fixas inför en utställning.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...