3 april 2010

Möten

"Inte som de andra", 2010, akryl på duk, 50x50 cm, SÅLD

Det har varit en härlig utställningsdag idag. Lagom mycket folk som kom i en jämn ström och tid att prata med dem som ville det. Jag har funderat en del över hur jag ska bete mig när människor kommer för att titta på mina tavlor. Ska jag hälsa, prata, förklara, eller ska jag låta dem titta i sin egen takt? Jag väljer det senare eftersom jag själv uppskattar att titta på konst utan att få den förklarad för mig. Vill jag veta något så frågar jag och det hoppas jag att mina besökare också gör.

Dagen har i alla fall bjudit på en hel del trevliga samtal om konst och allt möjligt annat. Visst kan det vara lite jobbigt att stå i långa perioder, men samtidigt får jag träffa så många roliga människor och prata konst hela dagarna. Vad kan vara bättre?

I morgon ska jag överlåta vaktandet av konsten till min svärmor ett tag så att jag kan uppleva lite av de övrigas konstverk. Jag hade tänkt åka till Högbo och Sandbacka park men skulle gärna vilja hinna till Forsbacka också. Vi får se hur mycket jag hinner.

2 kommentarer:

Irenes tavlor sa...

Hej..roligt att se dina fina tavlor..du gör helt rätt..besökaren måste få betrakta själv utan att bli störd..jag blir iallafall nervös av om konstnären ligger på.. när jag går på utställningar..lycka till resten av helgen.//Irene

Elin sa...

Tack Irene! Jag har varit in och tittat som hastigast på din blogg, men inte hunnit skriva något ännu. Jag tittar tillbaka när utställningen är över :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...