2 april 2010

En lyckad första dag

"Sikta mot stjärnorna", 2010, akryl på duk, 50x50 cm, SÅLD

Vilken dag det har varit! Jag åkte till arenan en timme innan själva invigningen för att se till att allt var ok. Hela natten hade jag drömt mardrömmar om att tavlorna rasat ner under natten, men de satt kvar precis som när jag lämnade dem igår kväll.

När det var dags för invigningstalet var hela entren fullsatt och jag visste inte riktigt var jag skulle ta vägen, eftersom talet skulle hållas i trappen upp till min utställning, och talaren skulle klippa ett band som gick tvärsöver trappen. Det kändes lite fel att stå däruppe då, men samtidigt blev det konstigt när alla stormade upp efteråt och jag fick trängas med de andra. Ingen namnskylt hade jag heller så jag försvann lite i folkhopen, men inte länge för sedan dök det upp folk jag kände och folk som ville köpa tavlor. Jag sålde sju tavlor nästan direkt och två till sedan under dagen. Återvinningstavlorna (jag hade fem med) gick direkt och jag hade säkert kunnat sälja dubbelt så många.

Tavlan här ovanför är fortfarande till salu. Den ser lite konstig ut i färgerna på fotot. Den är fotograferad med min dotters rosa (!) lilla kamera. Jag kände mig lite fånig när jag plockade fram den, när de andra gick omkring med sina stora systemkameror. Jag måste verkligen laga min kamera. Eller köpa en ny.

6 kommentarer:

Wenche sa...

Detta var roligt att höra, du gör så fina bilder.

Ulrika sa...

Grattis! Vad roligt att det gick så bra för dig idag! Det visste jag att det skulle göra för du har bland de finaste tavlorna i katalogen, tycker jag! Flera jag pratat med idag hade varit hos dig och tyckte också att dina tavlor var super! En man jag pratade med hade åkt runt på samtliga 10 Gästrik Konstrundor och han hade aldrig sett så mycket folk vid någon tidigare invigning!
Lycka till resten av helgen!

Ewa`s Galleri sa...

Grattis till så många sålda tavlor,dina återvinningstavlor är verkligen fina,förstår att de gick åt som smör i solsken
Hoppas du får sälja lika mycket idag
Ha en fortsatt glad påsk

Elin sa...

Tack allihop!

Sara sa...

Så roligt att du fick sälja massa tavlor! Jag är iofs inte förvånad, du har verkligen jobbat fram ett gäng snygga målningar. Är impad ;).

Elin sa...

Sara: Tack. Jag hade inte förväntat mig att sälja en enda så det kändes bra. Nu har jag plats att måla fler!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...