2 december 2009

Överraskning

Ett brev på posten...
Det har inte funnits mycket tid att ägna åt måleri på sistone. Det har inte ens funnits tid att tänka på måleri, så min sista-minuten-ansökan till Gästrik Konst 2010 har jag inte grubblat så mycket över. Visst har jag tittat i brevlådan och letat efter ett kuvert till mig men ju fler dagar med tom brevlåda desto säkrare blev jag på att jag inte kommit med.
Idag stormade jag hem från skolan för att hämta ett papper som jag skulle ha med till Miras utvecklingssamtal. Jag skulle bara hem och vända och passade på att tömma brevlådan i farten. Där låg kuvertet. Även om jag var helt övertygad om att beskedet var negativt blev jag lite nervös. Jag slet upp kuvertet och läste att jag är välkommen som en av utställarna i Gästrik Konst 2010. Det kändes helgalet! Skull jag...?
Mer hann jag inte fundera innan jag var tvungen att åka till Miras skola och diskutera hennes utveckling, sedan hastade jag tillbaka till jobbet och pratade om en av mina elevers utveckling. Nu sitter jag här och har inte riktigt smält beskedet än. Det känns fortfarande helgalet. Och helt fantastiskt roligt!

8 kommentarer:

Ingela sa...

Men, vad kul med Gästrikekonst 2010!

Helena sa...

Jättegrattis!!! Vad roligt att komma med! Och helt rättvist dessutom - du är ju så bra!

Elin sa...

Ingela och Helena: Jag har inte smält det riktigt än. Är lite nyfiken på VAR jag ska ställa ut...

Christina J sa...

Grattis, vad roligt att du kom med. Få se var vi hamnar i påsk, vi kanske ses.

Elin sa...

Christina: Tack! Ja, jag har ingen aning om var jag ska ställa ut. Det enda jag har sagt är att jag behöver ganska stora väggytor eftersom jag gillar att måla stort. Hoppas vi ses.

Ulrika sa...

Grattis! Vad kul!
Jag ska också vara med! Kommer att hålla till i grindstugan vid Forsbacka Värdshus, precis som jag gjorde i år. Antagligen kan det finnas plats inne i värdshuset. Skulle vara kul om vi blir fler där! Förra året var det jag och så en kvinna som målar ikoner, jag minns inte hennes namn. FOrsbacka är bra för att det ligger nära Gävle och man ju sitter och åker fram och tillbaka i fem dagar.
Om du ringer dit så ska du prata med Johan.

Ulrika sa...

Dessutom är det kul med spridning och att inte alla är på Högbo bruk...

Elin sa...

Ulrika: Jag har aldrig varit på Forsbacka värdshus, så jag vet inte riktigt hur det ser ut där. Det skulle vara kul att vara på samma ställe som någon annan, inte sitta helt själv...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...