19 november 2009

Förändrad

"Passa in", 2009, akryl och collage på duk, 50x50 cm
Den här tavlan har hängt på min köksvägg sedan sist jag målade. Jag var aldrig riktigt nöjd med den men visste inte hur jag skulle gå vidare. Idag bestämde jag mig för att försöka i alla fall och så här blev resultatet. Från Harriet Wanger i "Män som hatar kvinnor" till ukrainsk politiker (kommer inte ihåg hennes namn). Jag fortsätter att måla med folkloristiska inslag. Den här gången blev det en folkdräktsliknande klänning och en fläta i håret. För att få inspiration sökte jag bilder på nätet och hittade en uppsjö av olika dräkter från världens alla hörn. Helt fantastiskt! De kommer nog att visa sig i fler målningar har jag en känsla av.

2 kommentarer:

Teolinda sa...

God morgon och trevlig Lucia!

Från en av dina beundrare...

Elin sa...

Teolinda: Godmorgon själv. Här är det ordentligt med julstämning just nu. Julmusik på stereon, julgröt och skinkmacka i magen och snart ska vi plocka in granen... och fira min man som fyller år idag.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...