15 oktober 2009

Tavlor på väggen

"Växtkraft", 2009, akryl på duk, 68x68 cm
Igår följde Mira med en klasskompis hem efter skolan. När jag skulle hämta henne följde jag med in och tittade på familjens nyrenoverade kök och matrum. Det har blivit väldigt snyggt, hypermodernt i en sober färgskala med några knallfärgade detaljer. Besöket gjorde mig både imponerad och stolt - över mig själv - för där i matrummet, på en kaffebrun fondvägg, satt tre av mina tavlor! Tavlorna köptes som en födelsedagspresent för ungefär ett år sedan så självklart visste jag att de fanns där, men jag har aldrig sett dem upphängda i hemmiljö. Och i en sån snygg miljö dessutom. De gjorde sig riktigt bra där på väggen. Samma sak gäller tavlan på bilden här ovanför. Den hänger hemma hos min mans bror och hans fru. Det är också en födelsedagspresent som inhandlades i somras. I helgen såg jag dem för första gången uppsatta på väggen i deras fantastiska hus. Det var så snyggt och jag insåg att jag borde fotografera mina tavlor i hemmiljö ibland så att det verkligen syns hur bra de gör sig på väggen. Nästa gång jag hälsar på någon som har en tavla av mig ska jag smyga med mig kameran. Bilder kommer alltså, så småningom. SÅLD!

4 kommentarer:

Ingela sa...

Återvinningstavlorna har ännu inte kommit upp på väggen, men det kommer att bli så bra! Jag kan fotografera väggen när vi väl har fått upp tavlorna, så får du ser hur det blev.
/ingela

Elin sa...

Ingela: Ja, gör det. Det skulle vara jättekul att se!

Wenche sa...

Hoppas du har gjort lite kort på dina tavlor.Dina motiv är så bra till det, rena,klara känsliga.Om man inte kan köpa en tavla på utställningen så kan man alltid köpa ett kort.Men det har du förståss tänkt på.
Trevlig helg

Elin sa...

wenche: Jag har tänkt på att låta trycka upp vykort men jag har inte gjort slag i saken än. Bra att du påminde mig.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...