11 oktober 2009

Färgmatchning

Miratavlan passar perfekt
Jag har ägnat helgen åt målning, men den här gången har jag inte målat tavlor utan väggar. Mira ska få sitt rum fixat och hon har valt en mild turkos färg till fondvägg. Vi bor i ett över hundra år gammalt hus och i övriga huset har vi försökt inreda i tidsenlig stil, men Mira vill inte alls ha det så. Hon vill ha modernt. Från början skulle hon ha svarta väggar och blanka stålrör men jag lyckades förhandla fram en kompromiss. Det blir tre vita väggar till den turkosa fondväggen, svarta detaljer i form av ramar, kuddar och överkast och till det ett vitt modernt skrivbord. Rummet är långt ifrån färdigt men jag kan inte låta bli att fundera över vad som ska sitta på väggarna. När jag gick förbi tavlan av Mira som hängde i vår hall anade jag att den skulle passa, så jag bar upp den för att se. Färgerna stämmer perfekt. Jag hoppas Mira tycker det också.

2 kommentarer:

Ingela sa...

Miras rum kommer att bli så fint (av det lilla man ser nu). Vi har lagt golv i barnens "TV- och sällskapsrum" idag - ett mörkt laminatgolv. Till det har vi vita väggar.

Elin sa...

Ja, det blir nog fint till slut. Det är kul att göra om men det tar TID.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...