17 oktober 2009

Höga kusten i sommar

"Karusell I", 2009, akryl och collage på duk, 19x19 cm

När utställningen på Galleri Galaxen precis var över skrev jag att det var dags att börja fundera över var jag skulle ställa ut härnäst. Jag behövde inte fundera särskilt länge, eftersom jag fick ett mail med en förfrågan om jag vill ställa ut på Ateljé Orsta utanför Nordingrå. Carin Hedlund som äger stället har ställt ut på Paletten precis som jag och jag blev tipsad om hennes ateljé redan i somras men glömde bort det. Nu mailade hon vid precis rätt tillfälle och jag bokade en vecka direkt. Vernissage blir den 24 juli och sedan hänger utställningen en vecka. Jag kommer att vara där varje dag och förhoppningsvis få lite tid att måla samtidigt. Jag vet att det är långt tills dess, men det känns roligt att ha något att se fram emot.

Bilden här ovanför var med på Galleri Galaxen men jag upptäckte att jag inte visat den här i byrålådan tidigare. Den är lite barnslig men det är ju jag också så jag gillar den. Jag tycker den ser ut som en illustration till en barnbok.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...