18 oktober 2009

Dagdrömmar

"Karusell II", 2009, akryl och collage på duk, 19x19 cm
Flickan på karuselltavla nummer två ser ut som om hon inte riktigt vet var hon ska ta vägen. Ska hon sitta kvar på den gröna hästen, eller är den röda med vingar bättre? Så har jag känt mig många gånger förr och nu är jag där igen. Det är tungt på jobbet just nu. Många är sjukskrivna och det är svårt att få tag på vikarier, så lasset blir extra tungt för oss som är kvar. Att arbeta på en högstadieskola kan verkligen suga musten ur en när det inte fungerar. Samtidigt kan det vara fantastiskt roligt när allt går som det ska. Jag vet att jag skulle sakna elever och kollegor om jag skulle sluta men samtidigt funderar jag... Hur skulle jag kunna få mer tid för det jag verkligen vill göra, att måla? Hur skulle jag kunna kombinera min kreativa sida med en fast månadslön? Sedan slutar jag fundera och kommer tillbaka till verkligheten. Det är inte direkt så att det finns mängder av andra jobb att välja mellan och att leva på konsten ger inte mat för dagen. Dessutom gillar jag ju lärarjobbet. Men dagdrömma kan man ju alltid...

2 kommentarer:

Ingela sa...

Hej Elin!
Jag är såå nöjd med mina "återvinningstavlor". Lovar att ta ett foto så du får se hur de ser ut på väggen hemma hos oss.
Såg nu att du även hade sålt "Återvinningskonst VII" - typiskt. Jag som precis hade bestämt mig för att köpa den också.
Har du någon sådan kvar?
/Ingela

Elin sa...

Ingela: Återvinningskonsten har haft en strykande åtgång. Just nu är det bara en kvar (se i butiken). Tiden att göra nya finns inte riktigt just nu heller... men snart så.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...