22 oktober 2009

Hemsida

När jag startade den här bloggen var min tanke att jag här skulle presentera lite olika former av kreativitet. Därför gav jag bloggen namnet Huldas byrålåda. Det skulle finnas lite av varje, precis som det fanns i min farmors byrålådor. Inte visste jag då att måleriet skulle fånga mig så totalt att det inte blev tid över för annat skapande. Men så blev det. Bloggnamnet är därför inte särskilt passande idag men jag har behållt det ändå eftersom jag tycker om det. Ibland känner jag dock att jag skulle behöva en lite mer seriös sida att hänvisa till om någon är intresserad av vad jag gör. En sida som är mer kopplad till mitt namn, visar mina målningar lite tydligare och där jag inte pratar hela tiden. Den sidan finns nu. Jag har skaffat mig en egen hemsida. Den är inte färdig (blir de någonsin det?) och den ser inte riktigt ut som jag skulle önska, men den var enkel att göra. Jag har använt mig av en tjänst där man skapar hemsidor efter färdiga mallar som bara går att ändra till viss del. Resultatet blev därför inte exakt som jag ville ha det, men tillräckligt bra för att jag ska vara nöjd. Snygg adress är det ju i alla fall.

2 kommentarer:

Sara sa...

Intressant. Jag har tänkt exakt så. Att det skulle vara bra att ha en sida att hänvisa till som bara innehåller färdiga alster, inget annat... Men jag har inte gjort slag i saken ännu. Gratis hemsida på det här sättet är ju ett bra tips som jag ska lägga på minnet.

Elin sa...

Sara: Jag har inte hunnit fixa i ordning sidan ordentligt än men jag ska... Det går inte att få den precis som jag vill eftersom man använder färdiga mallar men samtidigt så är det här sättet väldigt enkelt.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...