5 september 2009

Bara en till...

"Återvinningskonst VI", 2009, blandteknik, 15x15 cm
När jag väl har börjat kan jag inte sluta. De här små återvinningsbilderna är fantastiska som igångkickare av kreativiteten. De är så kravlösa, jag tänker inte, jag bara gör. När en är färdig är det fler som vill ut och det är bara att fortsätta. När jag målar mer seriösa tavlor tänker jag mycket, funderar över vad jag menar, funderar över titlar, funderar över om färgerna är rätt. Det är roligt - men krävande. Återvinningsbilderna är rent nöje. Lycka. SÅLD!

4 kommentarer:

Helena sa...

Roligt att det flyter på med dessa tavlor. De är dessutom så himla fina! Jag hoppas att de blir med på kommande utställning - jag är så nyfiken på att se dem i verkliga livet!

Elin sa...

Helena: Jag tror inte jag ska ha med dem. De känns mer som lek än som seriösa målningar. Men vill du se dem är det bara att komma förbi. Närsomhelst.

Ninni sa...

Jag gillar den här! Synd att du inte ska ha dem med på utställningen tycker jag.
Den ska bli spännade att se! Vi är på hemväg nu, har bara stannat till i Portugal på semester men på onsdag flyger vi hemåt. Vi längtar hem till hösten och skogen...
Ha en skön helg!

Elin sa...

Ninni: Det är fler som har frågat om jag ska he med återvinningskonsten på utställningen så jag har (nog) bestämt mig för att ha med dem på i alla fall.

Härligt att komma hem till hösten efter lite semester.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...