5 september 2009

Som ett barn

"Återvinningskonst V", 2009, blandteknik, 15x15 cm

Min man påpekade just att jag ser ut som ett barn som gör något otillåtet när jag håller på med mina bilder. Jag hade precis smitit in i målarrummet för att fotografera mina senaste små återvinningstavlor, när han tittade in genom dörren. Fast med fingrarna i syltburken som man säger. Egentligen borde jag väl hämta kläder åt småflickorna, borsta tänderna och göra mig i ordning men så såg jag att batterierna till kameran var färdigladdade. Det känns precis som när jag var liten och smet från tandborstningen för att bygga ett flygplan åt Tummelisa av tandkrämskartongen, eller tog mammas hårrullar och byggde ett luciatåg med tårtljus i kronan. Tiden rinner iväg medan jag leker med färger, saxar och papper. Jag ska bara... Tur att jag har en man som är förstående och kan se med lite humor på mina infall. Och plocka mig tillbaka till verkligheten med tre små barn och ett stort hus som behöver städas...

SÅLD!

4 kommentarer:

Ingela sa...

Fin tavla och fina färger. Tror du att den passar till den andra som jag redan har "bokat"? Skulle vara kul att se dem i verkligheten. Tänker du ta med "återvinningskonsten till utställningen?

Elin sa...

Jag hade inte tänkt ta med dem till utställningen men nu börjar jag fundera om jag kanske ska det ändå... vi får se. Jag tycker i alla fall att de passar ihop med den du bokat, även den andra med ett rött hjärta (här ovanför) är i samma färger (det är guldprickar på kappan). Vill du titta på dem så är det bara att komma förbi närsomhelst.

Ingela sa...

Det skulle vara kul att se dem i verkligenheten innan jag bestämmer mig för vilken jag vill ha. Ska försöka komma förbi någon gång.
/Ingela

Elin sa...

Ingela: Jag tar nog med dem på utställningen i alla fall. Det är flera som tycker det och då gör jag väl så...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...