13 augusti 2009

Rolig konst

Jag är en flitig bloggläsare. När småflickorna ska somna vill de att jag ska sitta utanför deras rum och där har vi vår dator (ingen bärbar i det här huset än!). Det finns så många roliga och inspirerande bloggar att läsa att det inte gör mig så mycket om de tar god tid på sig att somna. En som jag besöker regelbundet är Mati Rose som verkar ha en avslappnad inställning till konsten. Hennes tavlor har mycket färg och är barnsligt roliga. Här blir jag påmind om att konst inte behöver vara så allvarligt, att man kan göra precis vad som helst och att det ska vara roligt att måla. Jag behöver bli påmind om det med jämna mellanrum, eftersom jag har en tendens att grubbla för mycket ibland.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...