12 augusti 2009

Ur konstbubblan

Nu är det dags att ta sig ur konstbubblan för ett litet tag. I morgon sätter det verkliga livet igång igen. Barnen börjar på dagis och fritids och Peter och jag ska jobba. Det känns faktiskt riktigt roligt idag, men igår kväll kände jag mig lite nere. Det är så mycket jag vill göra och jag vet att skolan tar mycket tid och kraft. Samtidigt så har jag då en dag i veckan som är vikt för måleriet (förhoppningsvis). Det är mer än jag haft i sommar. Det som förändras nu är att jag hela sommaren har levt med måleriet i tankarna. Jag har tänkt på konst hela tiden även om jag inte har målat hela tiden. Nu måste jag släppa de tankarna ett tag och fokusera på skolarbetet. Det är svårt. Men det går, det vet jag eftersom det fungerade förra läsåret. Det tar lite tid att vänja sig bara. Hoppas jag.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...