16 augusti 2009

Cirkustemat fortsätter

Detalj av pågående arbete
Idag har jag målat. Peter hade lovat att passa flickorna mellan klockan åtta och ett så att jag skulle få lite egen tid. De första två timmarna satt jag bara och grubblade. Jag kunde absolut inte komma igång. För att åtminstone använda tiden till något vettigt, spände jag upp duk på två 50x50 cm stora spännramar och grundmålade dem. Jag har försökt måla mindre tavlor men det är svårt. 50x50 är ett mått som passar mig för tillfället. När jag spänt upp dukarna satte jag mig och grubblade lite till utan att bli ett dugg klokare. Jag ville måla något som hade med cirkustemat att göra men ingenting kändes riktigt rätt.
Till slut började jag skriva i min dagbok och då släppte det. Jag behövde bara skriva en halv sida så fick jag en idé om vad jag ville måla. Det blev en mammaclown som jonglerar. Bollarna är gjorda i collage. Jag har använt papper från mina många mammatidningar som vimlar av klämkäcka råd till förvirrade föräldrar. Det mesta har jag målat över men om man tittar nära så lyser vissa ord och fraser igenom. Väldigt passande ord att jonglera med tycker jag.

Collagebollar med ord

2 kommentarer:

Sara sa...

Ser intressant ut!

Elin sa...

Sara: Ja, jag blev riktigt nöjd med den. Collagebitarna syns inte om man inte vet om att de är där. Det gillar jag.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...