22 augusti 2009

Mammas tavlor

"Växande", 2009, akryl på duk, 64x64 cm
"Spirande", 2009, akryl på duk, 64x64 cm

Jag skrev i ett inlägg för ett tag sedan att jag skulle måla en tavla till min mamma. En tavla blev två tavlor och de blev inte färdiga förrän idag. Först väntade jag på kilramar som jag beställt och sedan var det svårt att komma igång igen. Andra tavlor kom emellan. Dessutom var det inte så roligt att måla de här tavlorna eftersom jag redan gjort ett par liknande tidigare. De är inte exakt lika men ganska. Tror jag i alla fall. Jag har inte jämfört dem eftersom jag inte har de ursprungliga tavlorna hemma. Tyvärr har jag inga bilder heller eftersom de enda fotografierna jag har på dem finns i min svärmors kamera och hon är fortfarande i sin sommarstuga. Nu återstår bara att visa tavlorna för mamma och se om hon godkänner dem. Hon har sett dem när de bara var påbörjade men inte i färdigt skick. Vi får väl se vad hon säger.

SÅLDA!

6 kommentarer:

Wenche sa...

Underbara bilder, din mamma måste bli lycklig

Elin sa...

wenche: Tack! Jag hoppas hon blir glad.

Ninnie sa...

Hej!
Måste bara säga att:
ÅH!, vilka vackra tavlor du målar! Jag gillar varenda en som du visar här...!
Vilken tur att jag hittade din blogg, hit vill jag återvända...
Hälsn. Ninnie

Elin sa...

Ninnie: Tack! Vad glad jag blir jag blir för berömmet. Självklart är du välkommen tillbaka.

Sara sa...

Superfina! Speciellt den nedre gillar jag!

Elin sa...

Sara: Kul att du gillar dem!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...