30 augusti 2009

Ingen tid för måleri

Jag har haft fullt upp den senaste veckan. Torsdagens målardag var jag på seminarium med jobbet och resterande tid har varit fylld av annat. Däremot har jag haft en hel del tid att sitta vid datorn och bli inspirerad, eftersom det är där jag sitter när döttrarna ska sova. Här kommer några favoriter: Jesse Reno har ingen rolig blogg men en hemsida där han visar sina fantastiska tavlor. En sådan skulle jag vilja ha hemma på väggen. Jennifer Davis uppdaterar inte särskilt ofta men hennes bilder är så speciella och fantasifulla att det är värt att titta in flera gånger i alla fall. A Creative Life hittade jag alldeles nyligen. Det är en blogg där Maryann Wakeley visar sina målningar och skriver om konst. Jag är fascinerad av hennes målningar som är abstrakta men ändå känns föreställande. Det är sådana bilder som man kan titta på hur länge som helst och grubbla över vad de egentligen föreställer.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tak for en interessant blog

Elin sa...

Tack själv - för att du tar dig tid att kommentera.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...