17 augusti 2009

Lugn

Mira försöker se ut som senaste tavlan
Jag känner mig lugn. Igår målade jag till och från hela dagen. Från klockan åtta på morgonen till klockan åtta på kvällen. Det är svårt att släppa en tavla innan den känns färdig. Efter att jag skrivit sista inlägget igår kväll så gick jag ner och målade om skuggorna på damens näsa och sedan blev jag nöjd. Nu kan jag ta det lugnt tills nästa tavla är påbörjad, då börjar det om igen. Ibland kan det fungera att sluta när det går bra. När möjligheterna för att det ska bli en fantastisk tavla fortfarande finns kvar. Då är det nästan lockande att sluta, för att inte förstöra något. Det är svårare när det redan har blivit fel, eller det bara inte känns helt rätt utan att man vet vad felet är. Då ligger den ofärdiga tavlan kvar i bakhuvudet och nöter. Det är inte roligt. Men som tur är så glömmer jag det fort när jag till slut lyckas måla färdigt och få det precis som jag vill. Då blir jag lugn, som idag. Tills nästa gång...

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...