23 juli 2009

Energitjuv

Gårdagen spenderades i Furuvik med mannen och hela tjejklanen + en kusintjej. Trots mängder av folk och mycket värme hade vi en härlig dag. Inte alls lika mycket cirkus som jag trodde det skulle bli med så många barn på ett ställe där allt är sött och/eller kostar pengar. Idag tänkte jag måla men fick först för mig att jag skulle möblera om lite i sovrummet. Det ena ledde till det andra och till slut hade vi gjort om nästan överallt i hela huset. Vi har burit möbler upp och ner i trappan, baxat bokhyllor och tunga skåp, staplat böcker och sugit upp alla enorma dammråttor som kommer fram bakom garderober som stått ett tag. Kvar är endast några böcker som ska sorteras in i bokhyllorna (som tyvärr redan är fulla), och ett soffbord som ska ner, och saker som ska skänkas bort och... Jag är trött - men nöjd. Vårt sovrum har länge varit en energitjuv, proppfullt med onödiga möbler och fula färger. Jag har inte riktigt vetat hur jag skulle lösa det men nu blev det jättebra. Färgerna är fortfarande de samma men det kan jag fixa senare. Just nu har jag samma känsla som jag har när jag har städat skrivbordet. En enorm lust att sätta i gång med något nytt. Energitjuven är borta och kreativiteten flödar. Dessutom har jag beställt en massa konstnärsmaterial som kanske kommer i morgon. Kan det bli bättre?

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...