21 juli 2009

Dagens måleri

Del av pågående arbete
Ibland får jag lite dåligt samvete när jag stänger in mig i målarrummet en hel dag medan Peter tar hand om flickorna. Idag tog han med dem ut i skogen för att plocka blåbär, och när jag stod i köksfönstret och såg dem traska iväg med stövlar och hinkar hade jag nästan lust att strunta i målningen och följa med istället. Men bara nästan. För det är också helt underbart att ha hela huset för sig själv och kunna måla utan att ständigt bli avbruten. Så jag trängde bort samvetet och ägnade dagen åt att måla, blogga och beställa nytt konstnärsmaterial. Det kändes helt perfekt. I morgon däremot får familjen min hela uppmärksamhet för då ska vi antagligen ta en tripp till Furuvik om inte regnet öser ner (då kanske jag kan måla...).

2 kommentarer:

Ninni sa...

Duktigt gjort Elin! Tänk att man ska dras med dåligt samvete så ofta.
Hoppas det inte gjorde något att jag länkade till dig när jag visade tavlan...:) Lite reklam kan väl aldrig skada tänte jag.
Alla som sett har tyckt om den!
Vi är tillbaka i Brasilien nu och det känns ännu lite konstigt fortfarande. Men vi vänjer oss efter några dagar med trafiken och bristen på tystnad.
Må så gott!

Elin sa...

Ninni: Det var jättekul att hitta min tavla på din blogg. Precis som du skriver så är det aldrig fel mes lite reklam. Och dessutom var det lite kul att läsa positiva kommentarer!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...