16 april 2009

Tillbaka igen

Del av dagens målning
Vi har varit bortresta i påsk. En skön vecka i fjällen tillsammans med Peters familj har gett mig energi och en aning solbränna. Jag känner mig redo för en hektisk vår. Det är mycket som ska hända nu, men bara roliga saker så jag klagar inte.
I dag är det torsdag, vilket betyder målardag för mig, och jag har faktiskt fått en tavla färdig som jag påbörjade före lovet. Den blev blommig. Det passar bra eftersom jag såg vårens första scilla utanför fönstret i morse. Mina målade blommor påminner inte alls om scilla. De påminner inte om några verkliga blommor överhuvudtaget, utan är skapade helt i min fantasi. Liknande fantasiblommor har jag målat på en tavla tidigare. Då slingrade de sig fritt i luften. Den här gången pryder de en klänning. Det är så roligt med mönster!

2 kommentarer:

Sara sa...

Jo det är skoj :D. Längtar efter att se den här tavlan färdig! Detaljerna du visat är så fina!

Elin sa...

Den kommer nog... snart.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...