22 mars 2009

Mitt konstnärliga liv

För ett år sedan vågade jag inte ens andas ordet konstnär i samband med mitt eget namn. När jag började måla var det bara för mig själv, för att det var roligt. Innerst inne hade jag en dröm om att göra något mer av mitt måleri, men det kändes helt omöjligt att släppa fram de tankarna. Idag känns det inte alls lika omöjligt. Fortfarande presenterar jag mig inte som konstnär men det känns inte otänkbart att jag kommer att göra det någon gång i framtiden.
I mitt förra inlägg skrev jag om att jag ville försöka sammanfatta vad jag lärt mig under året som gått. Det har jag tänkt göra i en serie inlägg med olika teman, där varje tema är ett exempel på något som jag gjort under året för att stimulera min kreativitet, bli inspirerad och motiverad. Tanken är att det ska bli som en liten handbok i hur man kan komma igång med ett kreativt arbete. Exemplen är hämtade från mig och mitt måleri men jag kan tänka mig att de går att anpassa även till andra former av kreativitet. Jag har valt att kalla inläggen Mitt konstnärliga liv. Bara det är ett framsteg...

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...