29 mars 2009

Jag målar...

Jag målar...
I morse snurrade det i mitt huvud av alla måsten jag har i mitt liv just nu. Det är födelsedagar, resor, jobb, inköp och byggnationer som ska planeras just den här veckan. Visserligen är det roliga saker vi ska göra det är lite för mycket på samma gång.
Jag hade inte räknat med att få någon tid över till att måla i helgen, men lyckades ändå stjäla åt mig några minuter medan Peter tog med tjejerna ut. Jag visste precis vad jag ville göra men hade ändå svårt att komma i gång på grund av alla tankar som virvlade runt i hjärnan. Vis av erfarenheten började jag i stället att göra något praktiskt, som till exempel att förbereda dukar. Medan jag spände upp linneduk på två kilramar och grundade dem i en grön nyans, hade mitt snurriga huvud lugnat ner sig och det var bara att sätta igång. Tavlan blev inte färdig men jag har redan en hel serie planerad - åtminstone i dag. I morgon kan allt vara annorlunda. Det brukar ibland dyka upp nya saker som jag bara måste måla...

3 kommentarer:

tavelhus sa...

Hej!
Tack för kommentaren på min blogg!
Vad fint du målar!

Maria

makiato sa...

Hittade hit via Tavelhus blogg.

Gillar ditt måleri! Kul med en blogg om kreativitet mm.

Elin sa...

Tack för fina kommentarer!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...