8 juni 2008

Inga människor idag

"Allt är lugnt", 2008, akryl på duk, 64x64 cm


Här kommer första bilden på länge som inte innehåller en människa. För länge sedan målade jag kor och katter, men aldrig får. Det här är första gången. Jag ville måla en lugn tavla. Det ser så rofyllt ut när får (eller andra djur) går och betar och den känslan kan man behöva påminna sig om ibland. Det kan bli ganska hektiskt och högljutt i en familj med tre små flickor, och då kan det vara bra med en bild som lugnar ner sinnet.
SÅLD!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Detta är ytterligare en favorit. Jag gillar färgerna så mycket, och som du själv skrev så känns den lugn och harmonisk. Blir den inte såld inom kort så är jag en aspriant...
/Helena

Elin sa...

Hej Helena!

Nu var du snabb! Du kommer att ha väggarna fulla av mina tavlor i framtiden. Vi får väl byta så jag får lite av din keramik.

Anonym sa...

Mer än gärna!!!

Sara sa...

Den här är även min favorit! Härlig!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...