4 juni 2008

Maskrosbollar

"Våga släppa taget", 2008, akryl på duk, 30x30 cm

På promenaden till dagis i går morse så såg Greta och jag de mest fantastiska maskrosbollar. Alldeles perfekt rundade, inte ett frö hade blåst bort. Jag blev genast sugen att försöka måla de där bollarna, och som vanligt måste jag även ha en människa med på bilden, och så några ord förstås. I går kväll, innan jag skrivit dit texten, var jag inte säker på om jag tyckte om målningen, men nu är jag riktigt nöjd med den. Vad jag skulle skriva gick jag och funderade ut på morgonens dagispromenad. Jag tänker så bra när jag går!

SÅLD!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har sett den målningen i skyltfönstret vid Handelsbanken, jag har stannat vid den två gånger, stått och tittat på den en lång stund för att jag tycker att den är så fantastiskt. Tack.

Elin sa...

Tack själv - för att du tar dig tid att lämna en kommentar. Det gör mig glad!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...