5 augusti 2017

Ingen energitjuv i skafferiet längre


Vi har ett gammaldags skafferi som det går att gå in i. Ända sedan vi byggde köket (för massor av år sedan) har jag planerat att göra i ordning det ordentligt, i stället för de provisoriska hyllor vi satte in från början, men det har aldrig blivit av. Visst har jag målat golvet, och skruvat dit handtag, men den riktiga renoveringen har fått vänta. Förra helgen fick jag nog av oredan. Det gick inte att se vad vi hade bland allt skräp, och varje gång jag skulle hämta något blev jag irriterad, så jag bestämde mig för att göra en snabb budgetfix i stället för att vänta på den perfekta planeringen.

Efter en inköpstur till Ikea, plockade jag ut allt och rensade bort gamla mjölpåsar och dammiga kryddburkar. Väggarna tvättades och fick ett lager färg till, och sedan skruvades hyllorna upp. Några av de glasburkar jag sparat på (och tryckt upp på översta hyllan för att de kunde vara bra att ha) fick äntligen komma till användning.



Resultatet blev bättre än jag föreställt mig, även om det inte är helt färdigt än. Varje gång jag öppnar skafferidörren blir jag på bättre humör. Och det går att hitta allt utan att leta! Och vi behöver inte köpa dubbet och fyrdubbelt av allt för att vi inte har koll på vad vi har! (Hur många sirapsflaskor kan man ha egentligen?)

Det kommer dessutom att bli ännu bättre när vi har köpt nya återvinningslådor att ställa på golvet och fler fina burkar och lådor att förvara saker i. Några krokar ska också upp så vi får plats med förkläden och brickor.

Äntligen är den envisa energitjuven bortstädad! Jag är så nöjd med mig själv.

3 kommentarer:

aliciasivert.se sa...

Såå snyggt! Bra jobbat :D

Elin sa...

Tack :)

LisaMarie sa...

Vad härligt med ordning och en så stor yta att förvara på! Snyggt jobbat! :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...