28 juli 2017

Ta nya tag

Sommaren är slut och det är dags att ta nya tag.
Sommaren är snart slut, eller åtminstone min semester. På måndag börjar jag jobba igen och efter fem veckor fyllda av familjetid i stugan med fiske och loppisjakt, lite måleri och mycket hemmafix i det kalla vädret, känner jag ett behov av att strukturera upp tillvaron igen. Köpa ny kalender, skriva, planera och reflektera.

En sak jag funderar över är den här bloggen. Den har uppdaterats sorgligt sällan det här året. Jag har haft en galet hektisk vår, men det är inte den enda orsaken. Jag är inte ensam om att lägga mindre tid på bloggandet. Många av de bloggar jag tidigare läst, har slutat uppdatera eller skriver väldigt sällan. Men inte alla, och några nya har jag hittat till, så jag är inte helt övertygad om bloggens död. Även om andra sociala medier som Instagram är enklare och mer tillgängliga så saknar jag de längre texterna. Både att läsa och skriva.

Så jag ger bloggen en chans till. Den ska få lite mer kärlek under hösten än hittills i år. Det betyder inte att jag kommer att uppdatera dagligen, men kanske ett inlägg i veckan. Och så ska jag göra en välbehövlig städning och rensning bland bilder och kategorier.

I mars nästa år fyller den här bloggen tio år. Tio! Jag är riktigt stolt över att jag har hållit motivationen uppe så länge. Klart jag ska fortsätta ett tag till!

SparaSpara

4 kommentarer:

Heléne Karlsson sa...

Hej!
Så väldigt roligt att notera att bloggen får fortsätta.
Jag fann denna blog för längesedan av en tillfällighet och har lagt upp den bland mina bevakade "konst-bloggar"...två till spanar jag in så du sticker verkligen ut. Tror att det var en notis om att göra underlägg med en rundel till dukning för en julmiddag? där brun papp kom till bruk så snyggt och enkelt.
Du är inte bara duktig med så fantastiska tavlor och färgval utan också kloka tankar i vardagen. Helt enkelt "gohällig" som man skulle sagt på småländska.
Bor i Göteborg men spenderade sommaren i norr med Kiruna, Nordkap, Lofoten och sedan hem via den svenska fjällvärden. Så gott att mysa i lilla tältet omsluten av naturen:)
Ha en fortsatt god ledighet och så småningom arbete och tack för att du gläder och så generöst bjuder på din vardag.
Varma augusti-hejsningar!
/Heléne

Elin sa...

Och här sitter jag på jobbet och är lite halvtrött andra dagen efter semestern, och så tittar jag in här på bloggen för att tänka på något annat. Och så ser jag din fina kommentar. Tack så hemskt mycket för att du tar dig tid att skriva!!! Det värmer verkligen!!! Helt plötsligt blev jag mycket piggare :)

Anonym sa...

Hej Elin. Jeg er netop kommet hjem fra ferie (14 dage på male-kursus) og glæder mig over at se, at du vil fortsætte med at skrive på din blog - du er inspirerende at følge, både som kunstner og menneske! Jeg håber, at du har nydt sommeren - og at du & dine må få et dejligt efterår. Bedste sen-sommerhilsener fra Grete i Danmark.

Elin sa...

Tack Grete! Och vad härligt med målarkurs!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...