11 januari 2017

Budgetrenovering av liten toalett


Julledigheten bjöd inte på särskilt mycket måleri, åtminstone inte måleri på duk. I stället har jag släppt loss min kreativitet på hem och stuga. Det senaste projektet som nästan är klart är en budgetrenovering av vår toalett i stugan. 

Det är nästintill omöjligt att få till en rättvisande och snygg bild på en liten trång toalett, men jag är så galet nöjd med förändringen av den sunkiga illaluktande toaletten i stugan att jag struntar i bildkvaliteten. 

Egentligen trodde vi ju att det skulle räcka med att skura golvet och måla väggarna för att fräscha till toaletten lite i väntan på en mer omfattande renovering, men när vi tittade närmare insåg vi snabbt att den fula plastmattan på golvet låg ovanpå ett illaluktande gammalt linoleumgolv och det var omöjligt att få till det bra, så vi fick ändra planerna något.

Nu har vi lagt nytt svart klinkergolv själva (för första gången), målat tak och väggar vita och tapetserat en vägg med en kakelliknande tapet i svartvitt. Det trasiga bruna spegelskåpet har åkt ut och en ny spegel är inköpt. Vi ska också sätta upp en vit hylla och en kroklist, men det hann vi inte med den här gången. 

Toaletten är fortfarande alldeles för liten och trång och jag är ingen världsmästare på att kakla, men det är en sådan stor förbättring att jag blir alldeles lycklig varenda gång jag öppnar dörren. Och vi slipper lukten!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det ser vel nok fint ud!
Godt nytår, Grete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...