17 april 2016

Rensa i röran och ta det lugnt



Det har gått tre veckor sedan Gästrik Konst och idag tog jag äntligen tag i röran i ateljén. Efter utställningen slängde jag bara in allt och stängde dörren. Jag orkade inte ens tänka på något som hade med måleri att göra, och röran låg där som ett dåligt samvete. Idag kom dock att lusten tillbaka. Nu är allt sorterat och undanplockat och jag längtar verkligen efter att måla igen. Mitt huvud håller på att spricka av bilder och idéer, men trots det ska jag inte stressa fram något. Det har varit lite för mycket av det goda en tid både på jobbet, i måleriet och hemma, och jag vill ta det lugnt. Fokusera på att må bra. Det betyder att jag ska träna mer, slappa mer och inte hela tiden prestera. Självklart måla också, men utan mål. Jag ska bara göra det som känns bra. I alla fall ett tag framöver.



Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...