7 februari 2016

Utmaning med nytt namn

Veckans bild 5, 2016, Elin Folkesson
Den femte bilden i min serie bilder på papper blev en rödorange dam med ett träd i sig. Motivet var inget jag hade tänkt ut i förväg. Kanske är det en kombination av de kala träd jag ser när jag tittar ut genom fönstret i i min ateljé och det faktum att jag tittat en hel del på sjukhusserier på tv på sistone. Trädens grenar mot den orangeröda färgen får mig att tänka på kroppens inre delar. Eller så betyder det att damen på bilden känner sig splittrad, med huvudet uppdelat i många små delar. Vem vet. Så känner jag mig i alla fall den här veckan. Lite trött efter en hektisk vecka med för många arbetsuppgifter.

Jag tycker ofta i efterhand att de bilder jag målar säger en hel del om hur jag mår för tillfället, även om det inte var meningen. Särskilt när jag låter intuitionen styra. Därför har jag valt att byta namn på den här utmaningen från Veckans bild till Dagboksbilder. Det låter mer passande, och är en bättre titel om jag beslutar mig för att ta med dem på utställningen.

5 kommentarer:

aliciasivert.se sa...

Vacker och stark. Jag tycker om nya titeln på projektet, och dina tankar runtomkring! Det blir något väldigt personligt av att använda ordet "dagbok" - som en invit till det intima inre.

Louie sa...

Väldigt vacker!

Elin sa...

Tack båda :)

Mika sa...

Hm... jag gör ett försök till (det är svårt att kommentera här, jag blir bara utkastad hela tiden :) )

Jättefin själslig bild! Stark och skör på samma gång.

<3

Elin Folkesson sa...

@Mika Tack! Konstigt att du kastas ut... Vet inte vad det beror på.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...